Сьогодні мультимедіа-технології - один із перспективних напрямів у інформатизації навчального процесу. Мультимедіа- та гіпермедіа-технології інтегрують у собі потужні розподілені освітні ресурси, що здатні забезпечити середовище для формування та розвитку ключових компетентностей, до яких відносяться в першу чергу інформаційна й комунікативна. Мультимедіа- та телекомунікаційні технології відкривають принципово нові методичні підходи до організації педагогічного процесу в системі загальної освіти. Не менш важливим є й те, що інтерактивні технології на основі мультимедіа дозволять розв’язати проблему "провінціалізму" сільської школи як на базі Інтернет-комунікацій, так і за рахунок інтерактивних СD-курсів і використання супутникового Інтернету у школах. Мультимедіа ‑ це система комплексної взаємодії візуальних і аудіоефектів під управлінням інтерактивного програмного забезпечення з використанням сучасних технічних і програм
... Читати далі »
Формування правильної вимови у дітей - це складний процес, дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати зверненне до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Зв’язок рухів руки з мовленням був відмічений ще в 1928 році. Пізніше, на основі спеціально проведених дослідів було висунуто думку про те, що рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Тренування рухів пальців рук дітей покращує не тільки рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовних навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно пов’язано з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторов
... Читати далі »
Загальний недорозвиток мовлення у молодших дошкільнят Дошкільний вік має особливо важливе значення для розвитку психіки та формування особистості дитини. У перші три роки свого життя малюк за допомогою дорослого пізнає світ, починає розуміти призначення предметів; у цей час закладається основа майбутніх рис характеру та здібностей дитини, формується ставлення до себе та навколишнього світу, інтенсивно розвивається мовлення. Четвертий рік життя
Цей період характеризується формуванням у дітей "системи-Я", черговим кризовим періодом ("Я — сам"), розвитком партнерської ігрової діяльності, різким переключенням емоцій з переважанням сильної модальності. Діти цього віку мають мимовільні увагу та пам'ять, наочно-дійове мислення, високу чутливість до дискомфорту. Об'єктами пізнання у молодших дошкільників, які не мають відхилень у розвитку, є предмети найближчого оточення, їхні властивості та призначення, основним способом піз
... Читати далі »
Традиційні педагогічні технології мають свої позитивні сторони, наприклад, чітка організація навчального процесу, систематичний характер навчання, вплив особистості вчителя на учнів у процесі спілкування на уроці. Величезне значення мають також використання наочних посібників, таблиць, технічних засобів навчання. Традиційні технології апробовані роками і дозволяють вирішувати численні завдання, які були поставлені індустріальним суспільством кінця XIX - середини ХХ століття. У цей історичний період актуальними були завдання інформування, освіти учнів, організації їх репродуктивних дій. Це дозволило за порівняно короткий проміжок часу виховати покоління грамотних людей, що володіють певними знаннями і навичками, необхідними для залучення кожного освіченого індивіда в процес масового виробництва. Індустріальне суспільство потребувало величезної кількості кваліфікованих робітників та інженерів, які володіють сучасними технологіями. Природ
... Читати далі »
Так называемый "сухой" учебный материал усваивается образно мыслящими детьми гораздо труднее". С.М.Бондаренко Для учащихся начальной школы особую трудность представляет запоминание пассивной информации, т.е. сведений, которые невозможно осмыслить логически, а требуется просто запомнить (это могут быть даты, числа, таблица умножения, словарные слова). Память ребенка еще не приспособлена к "простому запоминанию" (зубрежке) ничего не значащего для него символа - числа или буквы. Зато его память очень эмоциональная и образная. И чтобы она заработала по отношению к пассивной информации, необходимо, чтобы эта информация превратилась в активную, то есть яркую, эмоционально значимую для малыша. Вы спросите, как это сделать? С помощью ассоциаций. Ассоциации - мысленные связи между двумя образами, предметами. Встретившись с одним из этих предметов, мы можем по ассоциации вспомнить другой, связанный с ним. Американским психолингвистом Дж.
... Читати далі »
Виховання дітей дошкільного віку здійснюється в сім'ї та в дитячих установах. Мета і завдання, що стоять перед сім'єю та дитячим садом єдині: виховати здорових, всебічно розвинених людей, гаряче люблять свою Батьківщину. Суспільне виховання має великий вплив на формування особистості майбутніх громадян суспільства. У дитячих садах вихованням дітей займаються педагоги-фахівці, які працюють за єдиною державною Програмою, в спеціально створених умовах. У сім'ї, незважаючи на постійно зростаючий культурний рівень радянських людей, дорослі члени сім'ї не завжди мають достатні педагогічні знання, не вміють встановити правильні стосунки між собою і з дитиною, не виявляють достатньої турботи про гармонійний розвиток його особистості. Тому "Програма виховання у дитячому саду" передбачає не тільки безпосередню виховно-освітню роботу з дітьми, а й широку роботу з батьками. "Працівники дитячих садків зобов'язані систематично і акти
... Читати далі »
Важливим аспектом, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес та його вплив на соціальні та суспільні відносини. Комп’ютерні технології постійно вдосконалюються, стають більш насиченими, ємними, гнучкими, продуктивними, націленими на різноманітні потреби користувачів. Промисловість та мас-медіа стали першими «сферами-користувачами» мультимедійних розробок. Навчання з використанням мультимедійних засобів також уперше здійснювалося у сфері виробництва для підвищення кваліфікації персоналу. Американські дослідники дійшли висновку, що використання засобів мультимедійних технологій у процесі навчання дозволяє істотно підвищити показники змістового розуміння та запам’ятовування запропонованого матеріалу. Серед причин, частіше за інші, називали можливість синкретичного навчання (одночасно зорового та слухового сприйняття матеріалу), активну участь в управлінні поданням матеріалу, легке повернення до тих розділів, які
... Читати далі »
Л. Нафікова - кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України ДІАГНОСТИКА МУЗИЧНО-ДІЯЛЬНІСНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ НА МУЗИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ
У статті представлені розроблені та модифіковані діагностичні методики, спрямовані на визначення вихідного рівня музично-діяльнісної компетентності дітей з порушеннями зору.
У системі засобів всебічного, гармонійного розвитку дитини зі зниженим зором особливе місце належить мистецтву, метою якого є розвиток особистості та її соціалізація через музично-естетичну, художньо-культурну та емоційно-практичну діяльність (Л.Вавіна, В.Єрмаков, Л.Куненко, О.Літвак, І.Моргуліс, Є.Синьова, Л.Солнцева та ін.). Відомо, що зоровий аналізатор розвивається у тісній взаємодії з іншими сенсорними системами (слуховою, дотиковою, кінетичною тощо), що позитивно впливає на формування зорово-слухових, зорово
... Читати далі »
1. Прочитай текст, роблячи маленькі паузи на розділових знаках всередині речення і великі паузи – в кінці. 2. Вибери та познач на полях, в якому темпі, яким тоном та з якою гучністю голосу будеш читати текст:
• Темп – спокійний, нормальний, повільний, швидкий, помірний, сповільнений; • Тон – схвильований, роздратований, переляканий, радісний, добрий, дружній, захоплений, ніжний, спокійний, розповідний, офіційний, байдужий, впевнений, грубий, злий; • Гучність – звичайно, тихіше від звичайного, голосніше звичайного, голосно, дуже голосно, крик, тихо, дуже тихо, пошепки. 3. Знайди і підкресли в тексті слова і вирази, які допомагають передати настрій. 4. Знайди всі питальні й окличні речення, прочитай їх з належною інтонацією. 5. Простеж, як і від чого змінюється поведінка героїв. Передай ці зміни голосом. 6. Поміркуй, в якому темпі треба читати цей твір і чому? 7. Пограй в «Морські хвилі» - чита
... Читати далі »