Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.2024, 15:01

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Категорії розділу
Порадник "Все в твоїх руках" [24]
Методична скарбниця [40]
Батьківські збори [20]
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 84
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація

Головна » 2012 » Березень » 31 » ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРІВ У ШКОЛАХ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ВАДАМИ ЗОРУ
19:46
ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРІВ У ШКОЛАХ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ВАДАМИ ЗОРУ

Матеріал підготовлено
вчителем поч.класів
Приходченко О.А.

Розробка психолого-педагогічного підходу до поетапного впровадження комп'ютерної техніки, як нового засобу колекційного навчання розпочалася у 1990 році. Проект здійснювався за участю корпорації IBM «Не працездатні діти та інваліди» і мав на меті втілення комп'ютерної техніки в корекційне навчання. Комп'ютерними класам IBM забезпечили 34 спеціальні школи для дітей із сенсорними порушеннями, створили комп'ютерний центр «Інвалтех», а також відкрили спеціальні комп'ютерні центри на дефектологічних факультетах педагогічних вузів, університетів. На сучасному етапі розвитку шкільної системи освіти помітна тенденція до ширшого використання комп'ютерів — ефективного засобу розвиваючого навчання. У шкільній - практиці вони використовуються не лише на спеціальних заняттях з інформатики, а й під час вивчення загальноосвітніх предметів, на факультативних заняттях тощо. Проте комп'ютерні технології навчання ще не знайшли широкого застосування в спеціальних школах, зокрема для дітей із вадами зору. Інформаційні технології можуть значно допомогти в корекційній роботі завдяки своїй допоміжній функції у мислительній діяльності учнів. Комп'ютер може бути засобом навчання, опанування навичками, а також інструментом керування певної моделі знань. Останні досягнення когнітивної психології базуються на розгляді вчення як процесу переробки інформації. Традиційне уявлення про функції вчителя — передавати знання, учня— отримувати і засвоювати їх нині дещо переосмислюється . Учень спроможний навчитися того, як вчитися (мета навчання). Знання про вміння і спосіб використання цього вміння — різні види знань, і підтримка обох цих форм, що стосуються вмінь та їх реалізації, дає змогу демонструвати унікальні метакогнітивні можливості. Продуманий навчальний процес базується на створенні умов поетапного навчання, враховуючи отримані на кож дому етапі вміння. Забезпечити такі умови та специфічні стимули, потрібні для переходу до наступних стадій навчання, не під силу одному вчителю, який працює з групою учнів різного рівня научуваності. Нині непроста роль відводиться комп'ютеру, головним чином завдяки його інтерактивності, можливостям розробки відповідного змісту програмних засобів. Ці властивості нової інформаційної технології закладені в її двійковій логіці, можуть розширюватися. Тобто інформаційна технологія може бути поміркованою. Що ж до проблеми негативного впливу екрана комп'ютера на зір, то зарубіжні обстеження виявили: 75 відсотків операторів комп'ютерів страждають одним або кількома незворотними порушеннями зору або захворюваннями очей. Американська оптометрична асоціація навіть ввела для цих розладів спеціальний термін— «синдром комп'ютерного зору». Симптомами можуть бути: тимчасова короткозорість, неспроможність фокусувати погляд на віддалених об’єктах кілька хвилин, або годин після роботи з комп’ютером: астенопія, швидка втомлюваність очей, відчуття болісної втоми у повіках і в області чола; розмитість контурів дальніх і ближніх об’єктів, інколи подвоєння контурів, а також зберігання зображення в очах після того, як погляд змістився вбік; сухість, подразнення очей або, навпаки, сльозливість; підвищена чутливість до світла; головні болі, болі в шиї та спині, що виникають через напруження тіла. За даними Американської академії офтальмології факторами ризику, пов'язаним з роботою комп'ютера, є неправильне положення тіла щодо екрана, неправильне освітлення , що викликає бліки та відбитки, недостатньо часте моргання, користування окулярами або контактними лінзами, не відповідними положенню та відстані очей до екрана, не значні дефекти зору, на які в звичайних випадках не звертають увагу і про які людина навіть не підозрює, поки не почне працювати з комп'ютером. Доктор Кент Даум, спеціаліст-офтальмолог з штату Алабама, дослідив, що навіть незначні порушення рефракції, невеликий астегматизм або незбалансованість зору обох очей можуть викликати дискомфортні відчуття вже після півгодинної роботи з комп'ютером. Він показав також, що шляхом оптимального підбору лінз можна зняти ці негативні відчуття. Що ж до сухості, яка подразнює очі, то доктор Джеймс Шиллі. професор офтальмології, посилається на японські досліди про частоту моргання. Коли людина розмовляє, то моргає близько 22 разів на хвилину, коли читає 10, а перед екраном комп'ютера частота моргань скорочується до 7. Болі в шиї та та спині пов'язані з тим , що людині зручно дивитись на екран під кутом 10-20 градусів. Якщо ж він знаходиться на рівні очей чи вище, то людина інстинктивно прагне відкинути голову назад, що отримати цей природний кут зору, що й викликає болі. Люди, які користуються біфокальними окулярами, змушені відкидати голову назад, якщо взагалі хочуть побачити екран. І все одно зображення на ньому не виглядає достатньо чітким, оскільки лінзи для читання підбираються із розрахунку ,що відстань від очей до сторінки буде 40 сантиметрів, а кут зору – 25 градусів; екран же комп’ютера розташований на відстані 50-60 сантиметрів від очей, і дивимось ми на нього під кутом 10-15 градусів. Вкрай необхідні перерви в роботі. Приблизно кожні 15 хвилин слід підняти очі й упродовж двох хвилин фокусувати погляд на далеких об'єктах. А для зняття болей у шиї та спині корисні фізичні вправи.

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 829 | Додав: Elena | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz