Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 21.09.2020, 18:52

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Категорії розділу
Порадник "Все в твоїх руках" [24]
Методична скарбниця [40]
Батьківські збори [20]
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 75
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація

Головна » 2012 » Березень » 31
О.В.Слободянюк

«Головною метою української системи освіти є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як: громадянина."
Національна доктрина розвитку освіти Україну ХХІ столітті Новітні інформаційні технології та науково-технічний прогрес поряд з відкриттями, принесли і хвилюючі симптоми про стан здоров'я наших дітей, про шкільні форми патології зору, нервово-психічних дисфункцій, порушення постави. Навчання дітей перебуває у хронічній сенсорне-моторній, психоемоційній, нервово-вегатотивній напрузі. Неблагодійними факторами, що порушують детермінанти біологічного розвитку людини (пряме стояння, простір, рух, фізичні навантаження, орієнтовна пошукова діяльність), стали засоби передачі інформації, традиційна побудова уроку, мала фізична активність, освітлення, харчування, меблі, тощо. Найбільшу кількість вражень про навколишній світ мозок отримує чер ... Читати далі »
Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 926 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (1)


З досвіду роботи вчителя
початкових класів
вищої категорії,
Барановської Оксани Вікторівни

«Читання - це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.» В. Сухомлинський

Сформованість навички читання є однією з найважливіших умов успішного навчання учнів у школі, самостійного пізнання ними життя з літературних джерел. Характеризується ця складна навичка правильністю, усвідомленістю, швидкістю, виразністю і формується з неабиякими труднощами, особливо у слабозорих дітей. Знижений зір не дає змоги багатьом слабозорим досить повно і правильно пізнавати, спостерігати предмети, явища природи, життя і працю людей. Через це їхні уявлення про навколишній світ збіднілі, часто мають фрагментарний характер. Одержана за допомогою неповноцінного зору інформація погано закріплюється у пам’яті. Утворені образи швидко стираються або змінюються іншими. ... Читати далі »
Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 666 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Автор - Кошарська Л.Л.

                   матеріал взято http://www.yrok.net.ua/publ/korekcijna_pedagogika/  


Луначарський А. В. «Сліпа людина, при правильній допомозі їй, може і повинна стати розкішним співробітником нашого оновленого життя» Вступ Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та Концепції загальноосвітньої галузі "Основи виробництва” ( "Технології”) трудове навчання відіграє важливу роль у здійсненні завдань загальноосвітньої школи з опорою на культурно-історичний досвід людства. Головною метою загальноосвітньої галузі «Технологія» є формування нової особистості учня, розвитку його здібностей, обдарувань, наукового світогляду, життєвої компетентності,уміння користуватися новітніми т ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 3173 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


З досвіду роботи
вчителя початових класів
вищої категорії Чернеги І.О.

Сучасний період розвитку суспільства, оновлення всіх сфер його соціального і духовного життя потребує якісно нового рівня освіти, який відповідав би міжнародним стандартам. Сьогодні в освіті відчутний пріоритет загальнолюдських цінностей. Згідно з особистісно -діяльнісним підходом до організації навчального процесу в центрі його знаходиться той, хто вчиться. У "Державному стандарті початкової загальної освіти" зазначено, що пріоритетними завданнями початкової школи є формування в учнів повноцінних читацьких, мовленнєвих, обчислювальних умінь і навичок, бажання та уміння вчитися. Поряд із функціональною підготовкою за роки початкової освіти діти мають набути достатнього особистого досвіду культури спілкування і співпраці у різних видах діяльності, самовираження у творчих видах завдань. Іншими ... Читати далі »
Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1971 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)




З досвіду роботи
вчителя англійської мови
СвистуненкоІ.В.

Творчу силу неможливо вичерпати. Що більше ви використовуєте її, то більше її стає. М. Ангелу. Сьогодні у нашому суспільстві виникла нагальна потреба в творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст.. визначає, що мета державної політики щодо розвитку освіти полягає у створенні умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина України, вихованні покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя. Особистісний розвиток учня є однією з найвимогливіших проблем сучасної школи. Проблема полягає в тому, що система роботи вчителя іноземної мови роками не сприяла створенню умов для реалізації творчої особистості та особистісно-орієнтованого підходу. Вчителі іноземної мови п ... Читати далі »
Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1025 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Останнім часом спостерігається стійка тенденція до зростання числа дітей з патологією зору. Саме тому виникає гостра необхідність в коректувальних заняттях різної спрямованості. Одним з таких занять є "Розвиток дотику і дрібної моторики".
Дослідженнями вченими різних країн встановлено, що рівень розумової діяльності, розвиток мови дітей знаходяться в прямій залежності від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. Заняття по розвитку дотику і дрібної моторики допомагають надавати позитивну дію на кору головного мозку і тим самим ослабляти залежність становлення зорових функцій від зорового дефекту.
Для того, щоб робота була ефективною і дала очікувані результати, необхідно ретельно вибирати форми роботи з дітьми, що мають порушення зору. На педагога лягає велика відповідальність. Він повинен виступити і як педагог, що самостійно відбирає порцію учбової інформації на заняття, і як автор-розробник наочного матеріалу.
Вел ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1062 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Початок систематичного навчання в школі є стресовою ситуацією в житті дитини, оскільки пов'язано з необхідністю адаптуватися до нових мікросоціальних умов. Цей процес супроводжується різноманітними зрушеннями у функціональному стані і значною мірою сказується на психоемоційній сфері. Від благополуччя адаптаційного періоду під час вступу до школи значною мірою залежить успішність подальшої соціальної діяльності дитини. Актуальність вибраної теми визначається тим, що інтенсифікація учбової діяльності, спостережувана останніми роками, а також перетворення в соціально-економічній сфері змінили умови життя дітей і визначили необхідність повторного поглибленого аналізу пристосованої діяльності дитини під час вступу до школи і соціально-психологічної практики, пов'язаної зі шкільною адаптацією. Шкільна дезадаптація призводить до зниження учбової мотивації, деформації міжособових відносин, розвитку невротичних станів, формування девіантних ф ... Читати далі »
Категорія: Батьківські збори | Переглядів: 8521 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


«Самая большая ошибка при поиске работы – не знать, на что ты способен, и это в такой области, от которой зависит ваше будущее благополучие», - писал Дейл Карнеги.

Последствия неправильно выбранной профессии затрагивают как самого человека, так и все общество. Смена профессий, неудовлетворенность работой часто оказываются следствием ошибок, совершаемых человеком еще при выборе своего профессионального пути. Отказ от нелюбимой работы ставит человека перед выбором новой профессии. А ошибка, совершенная во второй раз, порождает у человека неверие в свои силы и возможности.
К неправильному выбору профессии может привести множество причин, и поэтому все ошибки, допускаемые человеком, можно разделить на три группы: незнание мира профессий; незнание самого себя; незнание правил выбора профессии.
Отождествление профессии со школьным предметом. Нет таких профессий, как физик, историк или литератор. Это области знания и направлен ... Читати далі »

Категорія: Батьківські збори | Переглядів: 713 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (1)



Материал подготовила
Приходченко О.А.

На сегодняшний день информационная компетентность для выпускника является не привилегией, а необходимостью для успешной социализации. Многообразие источников и видов информации не должна стать препятствием для развития конкретного ученика, а, наоборот, благодатной почвой для развития информационной компетентности. Эволюция компьютеров и программного обеспечения привела к достаточной простоте их освоения для самых неподготовленных пользователей, в том числе младших школьников и даже дошкольников. Всё большее количество детей получает доступ к компьютеру в раннем возрасте – дома, у друзей, в кружках. Компьютерные технологии качественно изменяют содержание, методы и организационные формы обучения и при определённых условиях могут способствовать раскрытию, сохранению и развитию индивидуальных способностей обучаемых, их личностны ... Читати далі »
Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1349 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Матеріал підготовлено
вчителем поч.класів
Приходченко О.А.

Розробка психолого-педагогічного підходу до поетапного впровадження комп'ютерної техніки, як нового засобу колекційного навчання розпочалася у 1990 році. Проект здійснювався за участю корпорації IBM «Не працездатні діти та інваліди» і мав на меті втілення комп'ютерної техніки в корекційне навчання. Комп'ютерними класам IBM забезпечили 34 спеціальні школи для дітей із сенсорними порушеннями, створили комп'ютерний центр «Інвалтех», а також відкрили спеціальні комп'ютерні центри на дефектологічних факультетах педагогічних вузів, університетів. На сучасному етапі розвитку шкільної системи освіти помітна тенденція до ширшого використання комп'ютерів — ефективного засобу розвиваючого навчання. У шкільній - практиці вони використовуються не лише на спеціальних заняттях з інформатики, а й під час вивчення загальноо ... Читати далі »
Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 624 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Здоров'я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми (діти-через необізнаність, дорослі – через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.
Природа дарує нам здоров'я з однією умовою: що ми будемо належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати своє тіло. Порушивши цю умову, людина втрачає безцінний дар, часом назавжди.
Василь Сухомлинський наголошував: "Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров'я – це найважливіша праця вчителя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили".
Збереження і зміцнення здоров'я молодого покоління – найважливіша функція шкільної освіти. На законодавчому рівні вона визначена законами України "Про освіту", "Про загальну середню осві ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 577 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Учителю необхідно постійно вчитись, учитись один в одного. І кращим збудником для цього має стати взаємообмін професійним досвідом
Професійна майстерність завжди є плодом досить тривалої практичної праці вчителя. Але праці осмисленої, наповненої вдумливими роздумами над усілякими проблемами своєї професійної діяльності.
Майстерність приходить з роками або, як стверджують злі язики, не приходить зовсім. У сьогоднішньому контексті професійна майстерність означає насамперед уміння швидко та якісно вирішувати освітньо-виховні задачі, а якщо бути ще більш точним, то сьогодні активно впроваджується у практичну педагогіку технологічна парадигма розвитку професіоналізму, що означає здатність учителя гранично точно ставити освітньо-виховні задачі та логічно, послідовно, найбільш оптимальним шляхом вирішувати їх.
Стає ясно, що сучасний учитель-професіонал повинен відрізнятись "обличчям незагального виразу". Досягти ж цього результату сьо ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 498 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


2012 рік Президент України проголосив Роком культури та відродження музеїв
2012 рік проголошено Роком спорту та здорового способу життя (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2011 р. № 360-р "Про заходи щодо підготовки та проведення в Україні у 2012 році Року спорту та здорового способу життя")
СІЧЕНЬ
1 січня - Новорічне свято. 4 січня - 175 років від дня народження Павла Гнатовича Житецького (1837–1911), українського філолога, педагога, громадського діяча. 6 січня - Святвечір. Багата кутя. 7 січня - Різдво Христове. 13 січня - Щедра кутя. 14 січня - Новий рік за старим стилем. День Святителя Василя Великого. 130 років від дня народження Івана Івановича Огієнка (церков. ім’я – Іларіон) (1882–1972), українського церковного та громадського діяча, історика церкви, педагога. 75 років від дня народження Євгена Пилиповича Гуцала (1937–1995), українського письменника, поета, публіциста. 15 січня - 20 років (1992) ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 435 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Автор: С. Дишлєва,
учитель української мови та літератури

Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів надають велику увагу на виховання дитини і його сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер його улюбленої практичної діяльності - гри, змінюються і його улюблені герої і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, лекція вчителя, конспект уроку.
Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів.
Вже давно доведено, що кожен учень по ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1120 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

     У комплексі працюють 69педагогів. Мають вищу категорію - 20 ,  І категорію – 21, ІІ категорію – 11, спеціаліст – 17(переважно вихователі ДНЗ та початкової школи), педагогічні звання: старший учитель – 10, вчитель - -методист – 1 (Кучеренко ГР, вч.початкових класів).

        Могильникова Антоніна Дмитрівна, директор комплексу – за рік до утворення комплексу на посаді методиста ДНЗ №54 для дітей зі зниженим зором у 2001/2002нр посіла ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсу «Методист року» та отримала приз глядачевих симпатій. З 2003року працює на посаді директора МСНВК для дітей зі зниженим зором

     Добровольська Тамара Петрівна- працювала з 1974рок ... Читати далі »

Переглядів: 3666 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Шановні гості та користувачі нашого сайту під час перегляду інтернет сторінок ваші очі втомлюються. Втома одна з основних причин зниження зору, тому наш сайт пропонує вам корисні вправи для очей виконуючи, які ваші очі відпочинуть та відновляться до нової роботи.





Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 366 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)



Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 871 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Відповідно до національної програми "Освіта" передбачено використання світового досвіду для створення системи освіти, яка б відповідала стандартам ХХІ ст. До таких наукових розробок належить програма розвитку творчої особистості, що є прообразом принципово нової системи освіти. Його основна мета – розвиток здібностей дитини, на відміну від "навчання", де відбувається механічне засвоєння знань. Якщо учень залишається звичайним виконавцем і йому не вдається відчути задоволення від творчості, то сформувати стійкі пізнавальні інтереси не можливо.
Розвиток творчої особистості потребує відповідних умов, від яких залежить його ефективність, продуктивність виявів особистості як суб'єкта діяльності. Цьому найбільшою мірою сприяє навчально-виховний процес з єдиними підходами та вимогами до кожної дитини, наданням їй максимальних можливостей для виявлення і розкриття творчих здібностей, обдаровань на всіх етапах. Але вони швидко втомлюються, а це ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 907 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Сучасний етап розвитку корекційної педагогіки та психології характеризується пошуком нових шляхів соціальної адаптації дітей з психічними та фізичними проблемами. Значних успіхів у соціалізації дитини з особливими освітніми потребами може бути досягнуто лише за активної участі в цьому процесі сім’ї, і в першу чергу батьків. В зв’язку з цим, проблема сім’ї дитини з відхиленнями в розвитку є однією з найактуальніших.
У Концепції сімейного і родинного виховання наголошується на тому, що «сучасна сім’я має стати головною ланкою у вихованні дитини, забезпечити їй належні матеріальні та педагогічні умови для фізичного, морального і духовного розвитку» [7]. І це закономірно, адже побудувати повноцінну національну школу без активної участі й підтримки сім’ї неможливо.
В останні роки в різних областях дефектологічної науки з’явились роботи про необхідність активного вивчення сім’ї, яка виховує дитину з особливими потребами. Фахівців цік ... Читати далі »

Категорія: Батьківські збори | Переглядів: 3135 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


2012 Однією з найважливіших характеристик усіх психічних процесів є пам'ять. Вона забезпечує єдність і цілісність людської особистості. Пам’яттю називається запам’ятовування, збереження та наступне відтворення індивідом його досвіду. Види пам’яті: 1. За характером психічної активності: Моторна пам'ять – це запам’ятовування, збереження і відтворення рухів та їхніх систем. Ознакою доброї моторної пам’яті є фізична спритність людини, моторність у праці, те, що називають «золоті руки». Емоційна пам’ять – це пам'ять на відтворення емоцій та почуттів. Пережиті та збережені в пам’яті почуття виступають як сигнали, які або спонукають до дії, або утримують від вчинків, що викликали в минулому негативні переживання. Саме почуття та емоції можуть виступати як «перший вузлик» у розгортанні ланцюжка асоціацій. Образна пам'ять – це пам'ять на уявлення, на картини природи і життя, а також на звуки, запахи, смаки. Вона буває зоровою, слуховою, тактиль ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 4363 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Досить потужним чинником для «запуску» рухової діяльності може стати потреба дитини в самовиявленні, самоствердженні, для реалізації якої діти широко використовують творчість. Тому серед сучасних можливостей подальшого удосконалення реабілітаційних технологій належна увага надається арт-терапії.
Арт-терапія – це лікування за допомогою залучення дитини до мистецтв. При цьому дитина навчається спілкуватись з навколишнім світом на рівні екосистеми, використовуючи образотворчі, рухові та звукові засоби. Вона має змогу самостійно висловлювати свої почуття, потреби та мотивацію своєї поведінки, діяльності і спілкування, необхідні для її повноцінного розвитку та пристосування до навколишнього середовища.
Арт-терапія – це лікування за допомогою залучення дитини до мистецтв. При цьому дитина навчається спілкуватись з навколишнім світом на рівні екосистеми, використовуючи образотворчі, рухові та звукові засоби. Вона має змогу самостійно висл ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 792 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Сутність культури здоров'я:
Культура здоров'я - це цілісна система особистісних якостей (Включаючи її світогляд, духовність, цінності, знання, вміння та здібності), що орієнтують особистість на здоровий спосіб життя і забезпечують її високий рівень здоров'я.
Культура здоров'я включає в себе культуру духовну, медико-гігієнічну, фізичну, які тісно взаємопов'язані між собою. Залежність здоров'я фізичної від здоров'я духовного передбачалося і в древніх навчаннях, останніми досягненнями доведені багато механізмів цієї залежності. При цьому розвиток культури здоров'я розглядається як невід'ємна частина розвитку особистості. Цілями розвитку культури здоров'я є:
-Усвідомлення цінності здоров'я
- Формування мотивацій на підвищення рівня здоров'я
- Оволодіння необхідними руховими навичками і вміннями, сучасними способами оздоровлення
- Формування стилю життя, що забезпечує саморозвиток здоров'я.
Функції культури здоро ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1937 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Напевно, нашим читачам дуже часто доводиться чути: "музика мої ліки", "я послухав музику і заспокоївся". Насправді, мистецтво лікування за допомогою музики налічує тисячі років, і наша епоха зовсім не є виключенням.

Так, музика лікує, це знаємо всі ми - проте чи часто Вам доводиться чути щось ніби: "Шопен допомагає мені позбавитися від головного болю" або "Пісні Поплавського - мій особистий антидепресант". Проте дійсно, на кожну людину різна музика діє по-різному - комусь дійсно допомагає Шопен або Поплавський, а комусь більше до душі Prodigy.

Музика є могутнім засобом дії на психіку людини, і часто, послухавши вранці приємну для себе музику, ми створюємо позитивний настрій на весь день.
музична терапія складається з двох напрямів: прослуховування музики і її створення;

- музична терапія може допомагати всім - від дітей до літніх людей, з різними захворюваннями психіки. Навіть якщо людина здорова, музика доп ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 429 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Якщо притримуватись деяких запобіжних заходів ефірні масла можна безпечно та ефективно використовувати при лікуванні дітей. Взагалі діти дуже добре реагують на ароматерапію і усі натуральні методи лікування, почасти тому, що нічого завчасно не очікують від них й не мають по відношенню до них ніяких упереджень, а почасти тому, що їхні молоді організми дуже швидко оправляються від хвороб. Механізми саморегуляції у дітей іще не підірвані роками сидіння на шкідливих дієтах, стресом, нездоровим способом життя, забрудненням довкілля і т.д. За правильного лікування дитячий організм здатен швидко виводити токсичні речовини, тому, що він не забруднений шлаками, що накопичувались там багато років.
Усі прості методи самодопомоги, що пропонує ароматерапія, - ванни, інгаляції, компреси, а також аерозолі з ефірними маслами – дають досить добрий ефект при лікуванні дитячих хвороб. Й немовлята, й старші діти дуже добре реагують на звичайний масаж. Мам ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 456 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Виходячи із власного світосприймання, кожен народ протягом століть формував свою, властиву лише йому, систему виховання, критеріями ефективності якої виступають загальна культура, освіченість, духовність нації. В основі української системи виховання лежить давня педагогічна традиція нашого народу. Досвід видатних педагогів В. Сухомлинського, І. Огієнка, О. Духновича, Г. Ващенка допомагає сучасним педагогам розробити ефективні та дієві системи виховання. В умовах сучасної школи забезпечити всебічний розвиток дитини покликане особистісно орієнтоване навчання та виховання.
В основі розробки особистісно орієнтованої системи навчання та виховання лежить принцип визнання індивідуальності учня, створення необхідних умов для всебічного, гармонійного розвитку дитини, для виявлення рівня її пізнавальної активності, творчої обдарованості, можливостей та здібностей, що потребує подальшого розвитку. Завдання педагога за цієї системи виховання поляг ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 1025 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

У спеціальній освіті проблема формування активної особистості з порушенням зорових функцій розглядається в системі складних суспільних відносин (накопичення соціально-культурного досвіду, формування якостей активного громадянина). Часткове або глибоке порушення зору опосередковано впливає на зниження активності, що позначається на розвиткові всіх видів діяльності (ігрової, навчальної, трудової) і призводить до скорочення дії подразників, які необхідні для задоволення перцептивної потреби, розвитку пізнавального інтересу та формування активності суб’єкта пізнання (Л. Вавіна, Н. Костючек, О. Літвак, І. Моргуліс, С. Покутнєва, Є. Синьова, Л. Солнцева та ін.). Порушення зорового аналізатора, який у процесі соціальної перцепції виконує інформаційну функцію, призводить до інтерактивних труднощів у сфері спілкування, що значно ускладнює процес соціальної інтеграції дітей з порушеннями зору в соціум (Г. Григорьєв, Л. Єгоров, В. Єрмаков, П. Залюбов ... Читати далі »

Категорія: Методична скарбниця | Переглядів: 574 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України 09.03.04 №121/185
Примірний перелік тренувальних вправ для дітей шкільного віку з хворобами органа зору, які перебувають у спеціалізованих дитячих оздоровчих закладах
1. Пряма оклюзія ока, що краще бачить, при різниці в гостроті зору очей 0,2 і вище.
2. Засвіти очей зі зниженим зором методом Гончарової С. А. і Ковальчука Н. А.
3. Вправи з відновлення бінокулярного зору за допомогою поділювача полів зору, дзеркального стереоскопа, із застосуванням призм у вільному просторі, решітки для читання.
4. Методика роз'єднання акомодації і конвергенції Аветисова Е. С., Кащенко Т. П.
5. Вправи з розвитку окорухових функцій (конвергенція, рухомість ока).
6. Відновлення резервів відносної акомодації за методикою Аветисова Е. С., Мац К. А., відновлення резервів акомодації за методикою Дашевського А. І., розвиток резервів акомодаці ... Читати далі »

Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 950 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Різь і біль в очах, почервоніння повік і очних яблук, біль у лобі, швидка стомлюваність. Все це явні ознаки так званої «дисплейної» хвороби, причиною виникнення якої є тривалість безперервного спостереження за екраном.

Перші ознаки астенопії (зорової втоми) спостерігаються через 45 хвилин безперервної роботи за екраном. Зорові функції знижуються раптово через дві години. При використанні короткої перерви, щоразу після 1-2 годин роботи, істотно знижуються показники втоми. Потрібно дотримуватися необхідної відстані від очей до монітора – 70см. Монітор повинен стояти так, щоб на нього не падало світло яскравої лампи або сонячні промені. Потрібно також уникати великої контрастності між яскравістю екрана і навколишнього простору. Ні в якому разі не треба працювати з комп’ютером у темному або напівтемному приміщенні. При денному освітленні також рекомендується забезпечити навколо дисплея блакитний фон (забарвлення стін). Через кожні ... Читати далі »

Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 344 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Зорові відчуття частково зрячих і слабозорих
Зорові відчуття є результатом діяльності зорового ханалізатора, в склад який входять зорові рецепторні палички і колбочки, зорові нерви, які передають збудження в мозок. Патологія зорового аналізатора, викликає порушення його функцій, а в тяжких випадках приводить до сліпоти чи слабозорості. До категорії сліпих входять особи з гостротою зору від 0 до 0,04, а в категорію слабозорості – від 0,05 до 0,2 на тому оці, яке краще бачить. Під гостротою зору ми розуміємо здатність ока розрізняти дві точки, які світяться на мінімальній відстані. За одиницю гостроти зору приймається здатність розрізняти деталі об’єкта під кутом зору, рівній одній кутовій хвилі. Зниження гостроти зору проявляється в збільшенні кута зору, при якому можна розрізнити деталі чи контури об’єкту. Збільшення кута зору в практиці роботи з слабозорими досягається при допомозі оптичних засобів корекції, збільшення об’єктів, які с ... Читати далі »

Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 1532 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (1)


Іноді незвичайна поведінка дитини викликана не поганим характером або вихованням, а проблемами із зором. Уважна мати може відповісти на це питання, поспостерігавши за малям. Отут є одна тонкість. Справа в тому, що багато проблем із зором спочатку проявляються порушеннями поведінки та інші симптоми, які на перший погляд ніяк не пов'язані з поганим зором. Вікова норма. Дитина бачить світ зовсім не так, як доросла людина: маля народжується далекозорим. Для дорослих далекозорість +3 D (діоптрії) - серйозна проблема, що вимагає носіння окулярів і спостереження в окуліста, а для маленької дитини - фізіологічна норма. От якби маля народилося зі стовідсотковим зором, у міру росту очного яблука в нього сформувалася б прогресуюча короткозорість. Втім, і занадто далекозорим дитині бути не бажано, інакше до 7-8 років зір не нормалізується, і виникнуть проблеми при освоєнні читання й письма. Оцінити заломлюючу силу ока (рефракцію) окулістам допомаг ... Читати далі »

Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 565 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (1)


Довольно часто родители детей, поступающих в школу в очках, стараются посадить ребенка на первую парту и ограничить зрительную нагрузку. Однако это не совсем правильно. Так если у ребенка имеется дальнозоркость и дальнозоркий астигматизм и зрение в очках достаточно высокое – в зрительных ограничениях такой ребенок не нуждается.
Другой подход к детям страдающих близорукостью, которым очки нужны только для дали, в постоянном ношении очков такие дети не нуждаются. Эти дети нуждаются в строгом соблюдении зрительного режима и рекомендаций врача: расстояние от глаз до книги и тетради должно быть не менее 30-35см, свет от ламп (окна) должен падать на рабочую поверхность с левой стороны. Через каждые 30-40минут занятий необходимо устраивать 10-минутный отдых, при просмотре телепередач нужно находиться от экрана на расстоянии не ближе 3,5м, комната в это время должна быть освещена.
В школе должны иметься сведения о состоянии (остроте) з ... Читати далі »

Категорія: Батьківські збори | Переглядів: 637 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Врач-офтальмолог В.И. Джигимон


Зрительное утомление (астенопия) наступает при расстройстве деятельности как световоспринимающего, так и двигательного аппарата глаза, в основном этого касается последнего.

Симптомы зрительного, а иногда и обычного утомления проявляются субъективными ощущениями: при чтении или рассматривании предметов на близком расстоянии мелкие детали начинают «расплываться», в глазах ощущается резь и ломота, в висках и между надбровными дугам – боль, головная боль. Часто дети жалуются на головную боль после уроков, по приходу со школы.

Различают аккомодативную, мышечную, симптоматическую формы астенопии.

Аккомодативная астенопия является наиболее широко распространенной формой зрительного утомления. Она может возникать при некорригированных аномалиях рефракции (ребенок должен носить очки, но по каким-то причинам не носит их), при ослаблении аккомодации (в следствии общих заболеваний) ... Читати далі »

Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 494 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (1)



20 порад батькам
Порада № 1

ПОЧНЕМО З ВАС
Мова не виникає сама по собі, їй необхідно вчитися, і можливо це тільки в процесі спілкування. Навіть якщо ви мовчазні від природи - все одно говорите з дитиною. Дитина легше розуміє звернену мову, якщо вона пояснює те, що відбувається з нею і навколо неї. Тому супроводжуйте свої дії словами.
Порада № 2

ЗУСТРІЧ ПОГЛЯДІВ
Озвучуйте будь-яку ситуацію - але тільки якщо ви бачите, що дитина чує і бачить вас. Не говоріть в порожнечу, дивіться їй в очі. Це особливо важливо, якщо ваша дитина надмірно активна, постійно рухається.
Якщо ваш малюк ще тільки лепече або говорить мало слів, намагайтеся, щоб він бачив вашу артикуляцію.
Порада № 3

ГОВОРІТЬ ЧІТКО
Говоріть просто, чітко, виразно промовляючи кожне слово, фразу. Діти дуже чуйні до інтонації - тому кожне слово, на яке падає логічний наголос, вимовляйте якомога більш виразно.
Порада № 4
< ... Читати далі »

Категорія: Батьківські збори | Переглядів: 588 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)


Уявіть будь-яку, цілком дорослу та самостійну людину (начальника чи підлеглого, не суть важливо), яка перед довгоочікуваним відпусткою ледве-ледве піднімається на третій поверх свого офісу. У думках - аж ніяк не графіки і не плани на майбутній квартал, а ... море з його синім небом і теплими хвилями, м'яким пісочком і красивими засмаглими дівчатами. І, якщо вам, цілком зрілій людині, неабияк набридли тяготи повсякденної рутини, то, що казати про маленьку людину, яка лише кілька місяців тому вперше переступила поріг школи"!
Не лише до кінця навчального року, а й взагалі, на перших порах навчання ваш син чи донька можуть на уроках нудьгувати, пропускаючи повз вуха багато слів педагога, а то й зовсім ігнорувати вимоги, які до нього, першокласника, пред'являють. У чому причина" Спробуємо розібратися.
Це може бути, по-перше, нецікаве викладення предмета, і тут багато в чому - провина вчителя, який геть відкидає творчий підхід, імпро ... Читати далі »

Категорія: Батьківські збори | Переглядів: 377 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Кто из нас хотя бы раз в жизни не мечтал о чудесной кнопке, нажав на которую, моментально можно было бы решить заковыристую задачку, например, по математике или физике.
А еще раз нажал – и сразу прояснилась ситуация, которая долгое время никак не могла разрешиться. Упражнение, предлагаемое в этом номере, поможет таким фантазиям стать реальностью.
Такие движения обеспечивают приток обогащенной кислородом крови к клеткам головного мозга. Вследствие этого лучше воспринимается новая информация, снижается визуальное напряжение, становится больше энергии, быстрее находятся пути решения сложных вопросов. Параллельно улучшается одновременная работа глаз, что важно для быстрого и грамотного чтения и письма.
Встаньте удобно, ноги параллельно друг другу, колени расслаблены. Положите одну руку ладошкой на пупок. Вторую руку разместите под ключицами. Имейте в виду: под ключицами, слева и справа от грудины, между первым и вторым ребром, нахо ... Читати далі »

Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 384 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Среди причин врожденных нарушений зрения большое место занимают аномалии или пороки развития органа зрения, т.е. различные по степени и качеству отклонения от его нормального строения. Аномалии развития возникают наследственным путем или в результате повреждающего действия на глаз различных факторов внешней и внутренней среды. К ним относятся: физические (радиационные, механические, термические), химические (кислородное голодание, гормональные расстройства, неполноценное питание, различные интоксикации) и биологические (вирусы, бактерии, простейшие). Особенно неблагоприятное действие на глаз и зачаток глаза оказывают ионизирующее излучение, инфекционные и вирусные заболевания матери (краснуха, корь, грипп, ветряная оспа, паротит, опоясывающий герпес и др., а также различного рода интоксикации во время беременности (алкоголь, эфир, хлороформ, некоторые противозачаточные и абортивные средства, ряд снотворных). Пороки развития органа зрен ... Читати далі »
Переглядів: 429 | Додав: Elena | Дата: 31.03.2012 | Коментарі (0)

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2020
    Конструктор сайтів - uCoz