У цій системі освіти є моменти, що викликають багато дискусій і критики. Одні називають її сектою, інші скаржаться на недостатній обсяг знань, треті - на соціальну неадаптованість учнів. А прихильники, навпаки, не уявляють для своїх дітей іншого вибору. Перша така школа була відкрита 1919 року в німецькому місті Штутгарт за ідеєю засновника містичного вчення антропософії Рудольфа Штайнера. Зараз по всьому світу існує близько 950 вальдорфських шкіл і 1400 дитсадків. Ця педагогіка підтримується ЮНЕСКО і урядами багатьох країн, є однією з найбільших незалежних освітніх систем у світі. В Україні вальдорфських шкіл шість: дві в Одесі, звідки й почався цей рух у нашій країні, дві в Києві, та ще по одній у Кривому Розі й Дніпропетровську. Садочків таких дещо більше. Дитсадок - колиска творчості
В основі вальдорфської системи лежать антропософські погляди на розвиток людини. Згідно з ними, до семирічного віку дитина має розвива
... Читати далі »
З перших днів життя при формуванні культурно-гігієнічних навичок йде не просто засвоєння правил і норм поведінки, а надзвичайно важливий процес соціалізації, входження малюка в світ дорослих. Не можна цей процес залишати на потім - хай поки дитина залишиться дитиною, а привчити її до правил можна і пізніше. Це невірна думка! Психічний розвиток - процес нерівномірний, його лінії йдуть не одночасно, тобто періоди найбільш швидкого розвитку тих чи інших функцій, психічних якостей. Ці періоди називаються сенситивними, і період раннього і дошкільного дитинства найбільш сприятливий для формування культурно-гігієнічних навичок. Потім на їх основі будується розвиток інших функцій і якостей. Культурно-гігієнічні навички збігаються з такою лінією психічного розвитку, як розвиток волі. Малюк ще нічого не вміє робити, тому всяка дія дається з великими труднощами. І не завжди хочеться доводити почату справу до кінця, особливо якщо нічого не виходить. Нехай
... Читати далі »