Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 10:01

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 84
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Вересень » 19 » Реалізація здоров'язберігаючих принципів в навчанні та вихованні молодших школярів
18:31
Реалізація здоров'язберігаючих принципів в навчанні та вихованні молодших школярів

Змінюється суспільство і його потреби на освіту підростаючого покоління. Стан здоров'я підростаючого покоління - найважливіший показник благополуччя суспільства і держави, що відображає не тільки справжню ситуацію, але і дає точний прогноз на майбутнє.
Останнім часом обгрунтовану тривогу викликає стан здоров'я школярів. За даними НДІ близько 90% дітей шкільного віку мають відхилення фізичного та психічного здоров'я. Проблемою збереження і зміцнення здоров'я займаюся не перший рік.
Поставила мету: Забезпечити учням можливість збереження здоров'я за період навчання. Був складений курс «Здоров'я».
Програма розрахована на 4 роки навчання молодших школярів і вирішує наступні завдання: підвищити успішність і якість знань за рахунок скорочення пропусків уроків через хворобу, підвищити активність і самостійність дітей; розвивати пізнавальний інтерес, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті.
Програма складається з чотирьох розділів: навчальна діяльність, позакласна діяльність, робота з батьками, медичний контроль.
Виявлена ​​картина дитячого здоров'я по Пермському краю за 2011 рік.
За останні 10 років в місті Кунгурі відзначається значне зростання кількості дітей з різними відхиленнями в області здоров'я.
Серед дітей, які прийшли в 2011 році в перший клас, у 55% ​​є хронічні захворювання.
Навчальна діяльність
За основу освітнього процесу повинні бути поставлені такі поняття, як психологічний комфорт і успішність учня. Найчастіше проводжу проблемно - пошуковий вид уроку, при завершенні вивчення теми проблемно - узагальнюючий. При проведенні проблемно - пошукового уроку формулюю проблемне питання, а учні самостійно здійснюють пошук варіантів рішення.
Рефлексія учнів показує, що проблемні уроки не викликають стомлюваності, а найголовніше - сприяють збереженню здоров'я, Для того щоб створювати умови для самовираження, застосовую творчі завдання: Створення презентацій «Світ сніжних кристалів», «На коні - через століття», «Мій друг - портфель» та ін., де діти вчаться виступати перед аудиторією, відповідати на незаплановані питання, використовують різні засоби наочності; Участь у проектах «Погодуйте птахів взимку!», «Хочу все знати!», «Паперу друге життя»; Участь у конкурсах дослідницьких робіт, в конкурсах «Старт», «Чомучка», в олімпіадах, марафонах.
Нервова система учня початкових класів дуже чутлива. Діти швидко втомлюються і тому потребують частого відпочинку.
На уроках таким відпочинком для них служить часта зміна видів навчальної діяльності, режимів роботи, проведення фізичних хвилинок, релаксація. Підбираю фізкультхвилинки з урахуванням досліджуваної теми, проводжу під музику. Потрібно чітко уявляти, на що вони спрямовані. Скажімо, присідання з підйомом рук вгору стимулює мозковий кровообіг, потрусування кистями рук перешкоджає стомленню дрібних м'язів кисті. Для розслаблення проводжу дихальні вправи. Такі регулярні вправи сприяють профілактиці захворювань дихальних шляхів.
Три рази на тиждень проводиться динамічна година і щоденні прогулянки на свіжому повітрі.
90% одержуваної інформації сприймається органами зору - очима. Дефіцит руху згубно відбивається на функції ока. Тому на кожному уроці проводжу зарядку для очей під тиху і спокійну музику.
Застосування ігрових технологій на уроках в комплексі з іншими прийомами і методами організації навчальних занять зміцнює мотивацію на вивчення предмета. Ведення нетрадиційних уроків, уроків за стінами класу. В адаптаційний період в 1 класі використовую не класно - урочну систему навчання, а інші форми організації навчального процесу. Проводжу уроки - ігри, уроки - екскурсії, уроки - подорожі і т.д. На цих уроках вивчається і закріплюється програмний матеріал. Проведення занять на свіжому повітрі підвищує загальну працездатність організму, сповільнює процес стомлення.
Учні мого класу живуть за правилами: ранкова гімнастика, вона повинна бути енергійною, дорога до школи - прогулянка пішки, режим дня - твій вірний помічник.
Позакласна діяльність
Поняття «правильне харчування» успішно формується в процесі реалізації програми М. М. Безруких «Розмова про правильне харчування», реально дозволяє формувати у дітей свідоме ставлення до свого здоров'я, освоювати навички правильного харчування.
Проведення днів здоров'я. Система занять, спрямованих на формування ЗСЖ. Спортивна робота.
Робота з батьками
Виступи на батьківських зборах з лекціями психолога, логопеда, медичного працівника. Вироблення рекомендацій для батьків з проблеми здоров'я. Батьки - однодумці. 100% відвідують лекторій «Здоров'я дітей», в системі цікавляться успіхами дітей і станом їх здоров'я.
У класі існують традиції: дні здоров'я, спортивні змагання «Тато, мама, я - спортивна сім'я», походи в ліс, на лижах з участю батьків, спортивні свята. Дорослі дотримуються положення «не поруч, не над, а всі разом».
Медичний контроль
Перевірка гостроти зору, профілактичний огляд дітей. Результати дослідження емоційно-психічного здоров'я (2009 - 2011 рік): високий рівень - 43, 68, 85, середній рівень - 47, 29, 11, низький рівень - 8, 4, 2.
При проведеній роботі можна зробити висновки, що діти відчувають себе в класі комфортно, їм подобається бути в школі, вони впевнені у своїх силах, високий показник якості освіти (86%),
стан фізичного і психічного здоров'я дітей за період навчання в школі не погіршилося; в класі створився гарний психологічний клімат, більшість учнів (92%) на перше місце ставлять здоров'я, займаються спортом, відвідують спортивні секції.
Суспільство зацікавлене в оздоровленні не тільки самого суспільства, а й кожної людини, а в принципі одне без іншого просто неможливо. Воно повинно вирішувати цю проблему на всіх рівнях.
Джерело: http://pedsovet.su/
Автор: Нікітіна Анжеліка Валентинівна, вчитель початкових класів МАОУ ЗОШ № 1 Пермський край, м. Кунгур

Переглядів: 565 | Додав: Elena | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz