Мова, то жива сходинка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає своє давнє життя і своє сподівання, свій розум, досвід, почування. Мова дорослих - приклад для дітей. Успіх мовного розвитку дитини, насамперед залежить від мови дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху й здібності до наслідування. Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, передає місцеву говірку, діалектизм, вульгаризм. Яскрава виразна мова дітей залежить від мови дорослих. Правила, які варто пам'ятати: Якщо до Вас звернулись із запитанням, відповідайте ввічливо, повним реченням. Чітко вимовляйте слова і звуки, говоріть так, щоб було зрозуміло. Уважно вислуховуйте поради старших - так і Вас вислуховуватимуть Ваші діти Вітайтеся при зустрічі з друзями, знайомими і привчайте це робити своє маля. Слова привітання чи прощання промовляйте доброзичливо, з посмішкою - теж саме буде робити Ваш син чи донька. Вчіть дитину звертатися до дорослих на «Ви». Не забувайте вибачитися за допущену недоречність у поведінці. Дякуйте за надану Вам допомогу, турботу, увагу - навчайте цьому дитину. Повсякчас в мові використовуйте чарівні слова: «будь ласка», «дякую», «прошу», «вибачте», «на все добре», «дозвольте», «смачного», «до побачення», «доброго дня», «на все добре», тощо. Не розмовляйте голосно у транспорті, на вулиці, у громадських місцях - те ж саме буде робити Ваш малюк. Запам'ятайте! Ваша дитина буде лагідна, чуйна, уважна, правильно говорити при спілкуванні з іншими, якщо Ви станете для неї взірцем! Діти завжди наслідують своїх батьків! Поради батькам ЩО НЕОБХІДНО РОБИТИ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ МОВИ ДІТЕЙ Показувати і переміщати яскраві предмети. Розміщувати предмети, що цікавлять малюка, біля нього, щоб їх можна було стукнути, пхнути, схопити, краще роздивитися. Розмовляти з дитиною, уподібнюватися йому, називаючи його на ім'я. Забезпечити дитину достатньою кількістю предметів для хватання і маніпулювання з ними. Почати гратися з дітьми в такі ігри, як «Ку-ку», «Знайди сховане». Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д. Проговорювати свої дії. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д. Проговорювати свої дії («Я кладу м'яч за спину, спробуй його дістати»). Намагатися постійно ускладнювати ігри «Знайди сховане». Гратися з ляльками, імітувати дії дитини та стимулювати її до уподібнення. Пояснювати те, що відбувається («М'яч закотився під стіл, тому що ти ударив по ньому»). Гратися з дитиною під час купання, використовуючи різноманітні плаваючі іграшки, в які можна наливати воду, зжимати їх і т. д. Задавати запитання і давати дитині час знайти відповідь самому. Забезпечити дитину іграшками для його символічних ігор. Для того, щоб діти могли повністю проявити і розвинути свої здібності, вони повинні рости у середовищі, яке відгукується на їхні потреби. Джерело: http://doshkilla.blogspot.com/ Автор: Семак Світлана Мирославівна, методист з дошкільної освіти та корекційної освіти
|