Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 09:31

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 84
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Травень » 8 » Базовий компонент дошкільної освіти схвалено на засіданні Колегії МОНмолодьспорту
18:49
Базовий компонент дошкільної освіти схвалено на засіданні Колегії МОНмолодьспорту


4 травня 2012 року під головуванням Міністра Дмитра Табачника відбулося засідання Колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, під час якого було розглянуто та схвалено нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. За словами начальника відділу дошкільної освіти МОНмолодьспорту Тамари Панасюк, Законом України «Про дошкільну освіту» встановлено, що зміст дошкільної освіти визначається освітнім стандартом – Базовим компонентом дошкільної освіти. Він передбачає вимоги до рівня розвиненості, вихованості та навченості дитини шести (семи) років перед вступом до школи, які підлягають перегляду, осучасненню не рідше одного разу на десять років. Попередній варіант Базового компоненту було прийнято ще у 1998 році. «Тому актуальність підготовки нової редакції Базового компонента зумовлена насамперед, законодавчо. При цьому, важливо було врахувати вимоги сьогодення та необхідність забезпечення наступності змісту дошкільної і початкової загальної освіти. Адже, уже затверджено Державні стандарти початкової освіти, програму розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», - підкреслила Тамара Панасюк. Слід зазначити, що з метою розроблення нового варіанта Базового компонента дошкільної освіти проведено відповідну організаційно-методичну роботу: створено робочу групу; на офіційному веб-сайті Міністерства розміщено проект Базового компонента для широкого обговорення педагогічною та науковою громадськістю; вивчено та узагальнено зауваження і пропозиції провідних науковців інститутів Національної академії педагогічних наук України, викладачів і методистів з дошкільної освіти інститутів післядипломної педагогічної освіти; проведено спільні наради фахівців МОНмолодьспорту, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Національної академії педагогічних наук України, педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів з питань обговорення надісланих зауважень і пропозицій до зазначеного документа. Науковий керівник авторського колективу, дійсний член Національної академії педагогічних наук, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Південноукраїнського національного педагогічного університету імені Костянтина Ушинського Алла Богуш зазначила, що «надзвичайної актуальності набуло завдання максимально наблизити навчання і виховання кожної дитини до її сутності, здібностей і особливостей не всупереч природі кожної дитини, а завдяки її пізнанню і розвитку, що забезпечується реалізацією принципу дитиноцентризму». За словами Алли Богуш, нова редакція Базового компонента, як і державний стандарт початкової освіти, визначає зміст і структуру освіти за його інваріантною та варіативною складовими. «Інваріантну складову змісту дошкільної освіти, як і в початковій школі, систематизовано не за сферами життєдіяльності, як це було в попередньому варіанті, а за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», що, з одного боку, забезпечує реалізацію принципу дитиноцентризму, а іншого – наступності і неперервності змісту освітніх ліній дошкільної та початкової ланок. Як бачимо з назв освітніх ліній, стрижнем кожної освітньої лінії виступає дитина, її особистісний розвиток», - підкреслила науковий керівник авторського колективу. Також вперше, у новому варіанті БКДО запропоновано вивчення української мови, як державної в дошкільних навчальних закладах національних спільнот на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови. Окрім того, вперше у змісті Базового компоненту дошкільної освіти подано варіативну частину з освітніми лініями: «Комп’ютерна грамота», «Іноземна мова», «Хореографія», «Шахи» та ін. Алла Богуш зауважила, що ввести в БК варіативну частину – прохання практиків, вихователів дошкільних навчальних закладів. Стосовно досить дискусійного сьогодні питання – підготовки дітей до школи, яке цікавить і батьків, і вихователів Алла Богуш зазначила: «У змісті Базового компоненту дошкільної освіти прописано, що дошкільні навчальні заклади обмежуються сформованістю психологічної готовності дітей до школи, яка включає такі складові: мотиваційну, соціально-етичну, особистісну, морально-вольову, мовленнєву, інтелектуальну готовність, що в сукупності становить дошкільну зрілість випускника ДНЗ, яка і забезпечується реалізацією нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти».


Переглядів: 906 | Додав: Elena | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz