Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 25.04.2024, 01:41

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 84
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Серпень » 4 » Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку
21:12
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку
Методичні рекомендації
щодо проведення Першого уроку у
загальноосвітніх навчальних закладах Миколаєвської області у
2013/2014 навчальному році
Тюпа А. І.,  методист лабораторії
виховної роботи та захисту прав дитини
МОІППО
Не обов’язково писати вірші або п’єси, щоб бути продуктивним.
Існує ще продуктивність вчинків,
і в деяких випадках вона вище тієї, іншої.
Й. В. Гете

Позитивне ставлення до свого життя з’являється у дитини за умови реалізації себе як особистості в улюбленій діяльності. Унікальність людини саме у тому, щоб відчути себе не виконавцем чи спостерігачем, а справжнім творцем життєвої позиції. Конкурентоспроможною сьогодні є особистість, здатна до творчості, прийняття креативних рішень, новаторських ідей.
Творчість – це найкращий спосіб збагачення власного життєвого світу за рахунок внутрішніх компонентів. Саме творчість допомагає вирішити проблему підвищення життєвої компетентності дитини[1]. У безперервному духовно-творчому самовдосконаленні дитина черпає внутрішню потребу самореалізації, вміло діє, приймає рішення, результат яких – особистісно значимий продукт діяльності.
Важливим завданням сьогодні є сформувати творчу особистість, яка здатна не тільки розкрити внутрішні резерви, а й позиціонувати себе як успішного творця, творчу особистість з неординарним мисленням, організатора життя. 
           Одним із шляхів досягнення цієї мети є проведення Першого уроку у 2013/2014 н.р. із формування  життєтворчої особистості, розкриття нових талантів, ознайомленням із творчою палітрою Миколаївщини. Перший урок в навчальних закладах відбудеться в рамках оголошеного в Україні у 2013 році Року дитячої творчості, метою якого є сприяння забезпеченню освітньо-культурних потреб дітей, створення умов для їх творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку, виявлення і підтримки талановитих та обдарованих дітей, організації змістовного дозвілля, вдосконалення виховної роботи та розбудови системи позашкільної освіти.
Творча компетентність – це сукупність здатностей, які включають здібності, риси характеру (креативність, новаторство, наполегливість), знання, що визначають спроможність людини до творчості, успішність її творчої діяльності, наявність результатів. 
У процесі підготовки до Першого уроку та подальшій роботі з формування творчої особистості вчитель повинен дотримуватися таких принципів:
-         свобода вибору (добровільність спонукає до творчості!);
-         залучення дітей до реальної співпраці;
-         розкриття резервів творчого потенціалу учнів;
-         особистісна значущість кожного творчого продукту.
Рекомендуємо застосувати активні методи навчання, які залучатимуть переважну більшість учнів до демонстрації творчих надбань, розкриття талантів дітей у різних сферах діяльності.
Для учнів початкових класів перший урок має бути яскравим, захоплюючим, інформативним, цікавим, рухливим. Важливо добирати матеріал, що сприятиме формуванню здатності дитини усвідомлювати  приналежність до української держави, шанувати історію і мову свого народу, поважати батьків, знати культуру свого краю, дотримуватись моральних й етичних норм спілкування. Доцільно використовувати художні мініатюри В.Сухомлинського, українську народну та сучасну творчість.
Для першокласників перший урок у новому навчальному році – це перший урок в їхньому житті. Тому особливо важливо, щоб він справив на дітей сильне враження, запам’ятався як хвилююча, яскрава, неординарна подія. Перед ними відкриваються двері країни знань, нових досягнень, цікавих справ та власних талантів!
Учителеві необхідно так організувати роботу, щоб першокласники відчули свою значимість, те, що в школі на них чекає багато несподіваних відкриттів, захоплюючих зустрічей, цікавих вражень.
Для проведення першого уроку бажано залучити учнів старших класів, батьків, заздалегідь підготувати майбутніх першокласників. Цікавою знахідкою уроку може стати подорож рідним краєм, Україною.
Увагу першокласників слід з акцентувати на тому, що школа – це велика і дружна родина.
Використання наочності на першому уроці в початковій школі є обов’язковим. Такими матеріалами можуть стати репродукції краєвидів Миколаївщини, портрети відомих діячів історії, політики, культури, фотокартки самих дітей, їхніх родин.
Звертаємо увагу вчителів, що запропоновані рекомендації не повинні використовуватись механічно. Вони мають слугувати відправною точкою подальшої творчої роботи з учнями початкової школи.
Жодна дитина не повинна залишитися поза увагою, адже враження, яке отримають учні від першого уроку, будуть визначними в їх подальшому ставленні до школи.
При виборі форми проведення Уроку в основній школі вчителеві доцільно враховувати психологічні особливості підліткового віку, що характеризується бажанням бути визнаним, позиціонуванням себе як самодостатню особистість. Варто заздалегідь врахувати, через які творчі продукти можуть презентувати себе діти на уроці (грі на музичному інструменті, виставок виробів із дерева, прочитання творчих робіт,  виготовлення прикрас, художні знахідки, ліпки тощо).
Серед форм роботи, що розвивають креативність учнів основної школи, створюють творчі атмосферу на уроці є:
-   діалог із митцем;
-   презентація творчого задуму, самопрезентація власних робіт;
-   виставка «Золоті ручки»;
-   ораторські вправи на обрану тему;
-    проекти «Кроки до творчості», «Відомі художники, які живуть поруч», «Письменники із рідного міста»;
-   Арт буки «Світе, дізнайся про мене».
На Перший урок можна запросити відомих (і маловідомих!) у місті й області художників, письменників, майстринь, представників Будинків творчості, театрів.
«Дайте дитині виявити свою дуже і дуже елементарну творчість – і вона в неї буде все більше і більше розвиватися; дайте їй матеріал, розвивайте уявлення дитини – і її творчі сили будуть  «зміцнюватися», - переконана                                                         Софія Русова, а ми доповнимо:
Не засуши надію юну,
В якій розквітне ледь росток.
І не порви тоненьку струнку,
До мрії крихітний місток.
Бо лиш від віри світло сяє,
Плекає творчість і політ,
Ти уяви, як трепетно тримаєш
Долоньок сяйво, що засяє на весь світ.
На уроці в основній школі можна започаткувати проектну діяльність під гаслом «Кожна дитина Миколаївщини талановита!», оголосити проведення акцій, творчих конкурсів пісень, творів, віршів, театральних композицій тощо.
Урок для учнів старшої школи доцільно розпочати з короткого екскурсу по видатним іменам Миколаївщини, а саме письменникам, художникам, спортсменам тощо. Також слід зосередити увагу учнів на понятті "талант”, «творчість», «обдарованість». Завдання вчителя – максимально використати потенціал знань учнів, їхніх творчих здібностей та обдарувань. Педагог повинен звернути увагу на культуру спілкування, стимулювати розвиток гуманних якостей учнів. Вони повинні чітко засвоїти, що кожен має право висловити свою думку і бути почутим.
На уроці слід використовувати різноманітні методи навчання та форми організації роботи, які добираються самостійно, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Форма проведення першого уроку, методи, засоби та прийоми роботи мають відповідати віковим особливостям учнів (година спілкування, зустріч, конкурсно-ігрова програма, вікторина, турнір знавців, колективна творча справа, свято-презентація, усний журнал, конкурс-інсценізація, диспут, брейн-ринг, презентація, круглий стіл, прес-конференція, відкрита кафедра, творчий портрет, тематичний діалог, інтелектуальна гра тощо).
Необхідно, щоб матеріал першого уроку був акцентований на розвиткові загальнолюдських духовно-моральних цінностей особистості.
З метою підвищення емоційного сприйняття у процесі проведення першого уроку рекомендуємо використовувати музичні твори, відеоролики, мультимедійні презентації, фрагменти документальних фільмів, які висвітлюють минуле та сьогодення Миколаївської області, рідного краю.
Учителю варто звернути увагу на додаткове святкове оформлення класної кімнати, залучити до роботи учнів, батьків. Народознавчий напрямок оформлення уроку, виставка-презентація творчих робіт учнів та їх досягнень (дипломи, грамоти, кубки, поробки, малюнки,тощо), фото-звіти про участь дітей в творчих конкурсах, портрети видатних творчих особистостей Миколаївщини, сприятимуть створенню, пізнавальної, творчої атмосфери уроку.
На нашу думку, у ході підготовки та проведення першого уроку доцільною буде активна участь батьків. Перше вересня – це свято, яке стосується не тільки школярів, а й дорослих членів кожної родини.
Перше вересня – це свято, яке стосується не тільки школярів, а й дорослих членів кожної родини. Рекомендуємо після проведення святкової лінійки та Першого уроку організувати святкові заходи за участю батьків. У невеликій сільський школі вересневий день може стати таким же великим святом, як і випускний вечір, коли збирається разом вся сільська громада. У міських школах також можуть бути проведені спільні заходи: конкурсні програми, виїзди на природу, культпоходи у дитячий парк на атракціони, відвідування театральної вистави тощо. Головне, щоб в цей день батьки й діти були об’єднані спільними справами, приємними турботами й емоціями.
Слід зазначити, що зміст рекомендацій розрахований на те, щоб використання їх не обмежилося Першим уроком, а знайшло своє продовження в подальшій діяльності педагогів.
Для підготовки першого уроку у 2013/2014 навчальному році пропонуємо вашій увазі збірку «Перший урок у 2013/2014 навчальному році. Сподіваємось, що запропоновані уроки допоможуть вам при розробці власних конспектів.
Бажаємо успіхів у новому навчальному році!





 

 

 
Переглядів: 1357 | Додав: Elena | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz