Міністерство освіти і науки, молоді та спорту звернулося до керівників освіти різних рівнів з пропозицією назвати десять найгостріших проблем сучасної української школи. І ось результати. Міністр освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, начальники управлінь обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій: Удосконалення взаємодії, рівня відповідальності між освітніми установами, методичними службами і органами управління через чіткий розподіл функціональних обов’язків і прав;
Недосконалість нормативної бази, що регламентує роботу школи;
Матеріальна база навчальних закладів застаріла. Недостатня кількість демонстраційного обладнання, наочності;
Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей;
Недостатнє фінансування на утримання та розвиток навчальних закладів Низький рівень зарплатні вчителя;
Застаріла база комп’ютерів, відставання в інформатизації та комп’ютеризації від сучасних вимог. Низький рівень забезпечення сільських шкіл якісною мережею Інтернет;
Фінансування управлінь освіти, підвищення престижу роботи державного службовця; Неякісна підготовка майбутнього вчителя у вищому навчальному закладі, відсутність мотивації у його роботі; Тендери. Начальники управлінь освіти міст – обласних центрів:
Недостатнє фінансування; Застарілі комп’ютери, відсутність сучасного Інтернету; Тендери;
Підготовка, підвищення кваліфікації вчителя;
Занадто велика кількість перевірок;
Занадто велика кількість заходів;
Занадто велика кількість паперів;
Негативний вплив соціальних чинників;
Низька якість підручників;
Устаткування навчальних кабінетів. Начальники (завідувачі) районних відділів освіти(сільська місцевість):
Здійснення якісного підвозу учнів, забезпечення ремонту та техогляду шкільних автобусів;
Оновлення комп’ютерної техніки та ТЗН в закладах освіти, забезпечення ліцензійними програмними засобами;
Застаріла матеріально-технічна база навчальних закладів;
Недостатнє фінансування дошкільних, загальноосвітніх, навчальних закладів; Низька якість підручників;
Відсутність коштів на поточні та капітальні ремонти навчальних закладів; Мала чисельність учнів;
Недосконала система фінансування позашкільних закладів; Низька заробітна плата молодого спеціаліста;
Недосконалість типових штатів відділів освіти. Аналіз показує, що хоча проблеми дещо відрізняються, але є й спільні:
Недостатнє фінансування галузі; Застарілі комп’ютери, відсутність сучасного Інтернету;
Підготовка, підвищення кваліфікації вчителя, його низька заробітна плата; Складна процедура тендерних закупівель;
Застаріла матеріально-технічна база навчальних закладів. Якщо Вас це зацікавило, спробуйте визначити «свої» десять найгостріших проблем сучасної української школи. Джерело: МОНМС
|