Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 25.04.2024, 07:50

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Категорії розділу
Віртуальна бібліотека [38]
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 84
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Віртуальна бібліотека

Головна » Файли » Віртуальна бібліотека

педагогічний досвід
10.10.2013, 20:41
 Тема. Сніг і лід
Мета. Ознайомити учнів із властивостями снігу й льоду; показати відмінні ознаки; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, уміння робити висновки, самостійність у роботі, пізнавальний інтерес; розкрити значення снігу в природі; виховувати бажання допомагати друзям.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
 Технології: інтерактивні, комп’ютерні.
Обладнання: сніжинки, торбинки, сніг, лід, сіль, склянки, картки, інструкційні карти Хід уроку
I Оганiзацiйний момент
 Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила Ми ті слізки пошукаєм, І на партах позбираєм. Підсумок фенологічних спостережень (На партах лежать сніжинки на яких записані питання фенологічних спостережень, діти читають і відповідають) · Яка зараз пора року? · Який зараз місяць? · Яка погода переважала протягом тижня? · Яких днів було більше ясних чи похмурих? · Тривалість дня і ночі. · Який стан неба? · Яка температура повітря? · Чи були опади зранку? · Чи є вітер? · Стан рослин · Поведінка тварин · Праця людей
II Оголошення теми уроку Тема уроку Сніг і лід. ЩО? Вивчати властивості снігу і льоду Розвивати навички дослідницької діяльності Вчитись робити висновки Розкриємо значення снігу для природи ЯК? Правильно Старанно Уважно Дружно
III Мотивація навчальної діяльності ДЛЯ ЧОГО? Знати властивості снігу і льоду? Де в житті вам знадобляться ці знання? Метод «Мікрофон» Чого очікуєте від уроку? IV Вивчення нового матеріалу
1. Жили на світі хлопчик Кай і дівчинка Герда. Одного разу Снігова Королева налетіла і…………… -З якої казки ці слова? -Хто автор казки? -Що сталося далі? Так, Герда вирішила йти за своїм другом. Але вона не знала дороги. Сніговичок їй допоможе. Він бачив, як Кай розкидав сніжинки, які і покажуть дорогу друзям. Але Снігова Королева побачила, що Кай розкидає сніжинки і написала на них завдання, виконуючи яке Герда визволить Кая. Допоможемо їй в цьому?
1 СНІЖИНКА Загадки Взимку як дерева голi, - Вiн лежить, бiлiє в полi, А як сонце припече, То заплаче i втече. (Снiг) Крапелько! Стигни, Холонь i рости! За нiч збудуй Кришталевi мости. (Лід) «Асоціативний кущ» 1група СНІГ 2 група ЛІД
2.Бесiда для виявлення життєвого досвiду учнiв за темою уроку.
 2 СНІЖИНКА · Коли випадає снiг? · Чому замерзають калюжi? · Що утворюється взимку на поверхнi озер та рiчок? · Що являють собою снiг i лiд? · До якої природи належить вода? · В якому стані вона буває? · Що ви знаєте про воду в твердому станi? 3 СНІЖИНКА Робота за комп’ютерами (перегляд матеріалу про властивості води) ФІЗПАУЗА Проведення дослідів Щоб визначити властивостi снiгу й льоду проведемо декiлька дослiдiв. Дослід 1. Розгляньте снiг i лiд. · Якого вони кольору? · Потримайте в руцi снiг, потiм лiд. · Якi вони на дотик? · Що сталося з снiгом i льодом? Чому? · Що швидше розтануло? Чому? · Яку вдмiннiсть ви помiтили? · Подумайте, на якiй частинi Земної кулi найбiльше снiгу та криги? (На Пiвнічному полюсi) Розповiдь учителя. Пiвнiчний полюс складається з льодовикiв. Величезнi плавучi гори, що вiдколюються вiд льодовикiв, називаються айсбергами. Гiганти величиною як наша школа вважаються найменшими. Плаваючi крижанi гори являють небезпеку для пароплавства, створюють йому загрозу (приклад лайнера Титаник, що зiткнувся з айсбергом; удар, що завдав айсберг, став для Титаника трагiчним.) Айсберги бувають рiзних форм. Проблемне питання «Сніг легкий чи важкий?» Робота в парах «Обговорюємо. Доводимо» · Розповiдь учителя Якщо скажеш "легкий", то не помилишся. І якщо наполягатимеш на другому - теж будеш правий. Бо сніжинки мають свою арифметику. Одна сніжинка важить 2-3 міліграми, тобто тисячні частини грама. Вона, хоч і утворена з кристаликів льоду, дуже легка - адже на 9/10 складається з повітря. · А чому ж тоді обламуються гілки дерев, коли на них багато снігу? Свіжий сніг пухкий і легкий. Один кубометр такого снігу (уяви кубик із снігу, всі сторони якого дорівнюють 1 метру) важить 65 кілограмів, а ущільненого снігу (навесні) набирається водою - 550 кілограмів Дослід 2. На кольоровий папiр покладiть грудку снiгу та пластинку з льоду. · Що ви помiтили? · Чому крiзь лiд добре видно колiр паперу? · Який висновок ви можете зробити? Дослiд 3 · Порiвняйте лiд iз водою. · Що мiж ними спiльного? · За якими ознаками вони рiзняться мiж собою? · Киньте кубик з льоду в склянку з водою. Чи тоне лiд у водi? · Який висновок ви можете зробити? Розповiдь учителя. Лід не тоне у водi, а плаває на поверхнi. Це означає, що вiн легший за воду. Завдяки цiй особливостi льоду крига у водоймах з’являється лише на поверхнi. Якби лiд тонув у водi, на поверхнi утворювалися б усе новi й новi його шари. Вони, в свою чергу, опускалися б униз, i водойма промерзала б до самого дна. Внаслiдок цього всьому живому, що знаходилось у водi, загрожувала б неминуча загибель. Та, на щастя, у природi цього не вiдбувасться. Дослiд 4. Посипте на кубик з льоду сiль. · Що вiдбувасться? · Коли тане лiд? · Який висновок можна зробити? (Потрапивши на лiд, сiль видiляе тепло, а лiд починає танути.) · Де в житті люди використовують цю властивість? Дослід 5 Рип снігу На що схоже? Що ви чуєте у морозну погоду, коли ступаєте по снігу? (Рипіння снігу). Проблемне питання. Як ви думаєте, чому ж це відбувається? Метод «Коло ідей» Розповідь вчителя Хоча кристалики, з яких складаються сніжинки, дуже маленькі, та коли вони ламаються, чутно тріск. Звичайно, якщо ламається одна сніжинка, звук почути неможливо, але коли у морозний день ви йдете засніженою вулицею, під вашими ногами ламаються сотні тисяч сніжинок. Тоді ви і почуєте, що сніг рипить. Цікавий факт з історії кінофільму «Суворов». Коли знімали сцену підйому Суворова в Альпи не було снігу. Тоді створили штучний сніг з пінопласту, а скрип снігу створили таким чином… (Вчитель бере мішечок з сіллю і тре в руках) · Що ви почули? Ви це зможете зараз зробити самі. (На партах у дітей лежать пошиті з простої білої тканини круглої форми мішечки, які наповнені камінною сіллю) У вас на партах лежать сніжки, візьміть їх в руки і потріть. · Що ви чуєте? (Скрип снігу) · Хто здогадався, що в середині? (Сіль) Хвилинка вiдпочинку (фізхвилинка+ вправи для очей) «Сніжки» Учитель. Ми дiзналися, що снiг сипкий, але коли взяти його в руки та злiпити снiгові кульки, вiн стане липким, тому що дотик теплих долонь його зігріває. Учитель прикрiплює до магнiтної дошки коло, зроблене з паперу червоного кольору, в яке потрiбно влучити снiжком. Гра повторюється 4–5 разiв. Учитель. За моєю командою виконуємо наступне: присiли, злiпили сніжку, встали, увага! Влучили в цiль! V Осмислення знань.
 4 СНІЖИНКА Заповнення таблиці про властивостi снiгу та льоду Властивості Сніг Лід
Колір
Прозорість
Важкість
На дотик
Швидше тане
Перевірка. Властивості Сніг Лід
КолірБілийБезбарвний
ПрозорістьНе прозорийПрозорий
ВажкістьЛегкийВажкий у руці, але легший за воду
На дотикХолоднийХолодний
Швидше тане+
Висновок СНІГ – білий, не прозорий, легкий, а може бути і важким, якщо набирається водою, швидко тане і холодний на дотик. ЛІД – безбарвний, прозорий, важкий у руці, але легший за воду, на дотик холодний. Розповідь вчителя Ми часто зустрiчаємо в текстах порiвняння снiгу з килимом. Наприклад, снiговий килим укрив землю. Або: великі купи снiгу нагадують пухнастi перини, м’якi подушки, ватні ковдри Чому так говорять? Цей килим дуже потрiбний для рослин. Чим пухнастiшим снiг i товщим його шар, тим бiльше в ньому повiтря i тим тепліше рослинам. Про це Тамара Коломiєць пише у своєму вiршi так. ПАДАВ СНІГ - Падав снiг, сипав снiг, раптом перестав. – Чим ти, снiжку-перебiжку на землиці став? – Для озимки - периною пухнастою. – Для липки – хустиною зiрчастою. У затишку – подушкою-минушкою для зайчат На узвишку – ковзалкою-падалкою для санчат. · Яке значення снігу у природі?
5 СНІЖИНКА ІНФОРМАЦІЙНА ПИЛКА Там, де снiгу мало, а морози великi, вiн не може захиститм землю вiд промерзання. Снiговий килим рятує рослини вiд вимерзання та забезпечує їх вологою. Недарма в народi кажуть, що багато снiгу – багато хлiба. Але коли снiг лежить дуже довго, скорочується жигтя рослин: вони не встигають розквiтнути, як на дворi настане весна. Водний режим рiчок, озер та грунтових вод залежить вiд запасiв води, якi накопичилися взимку в снiговому покровi. На бiльшiй частинi Росii та України снiговi води основне джерело живлення рiчок.. Снiговий покрив перешкоджає здобичi наземних кормiв та пересуванню тварин. Це змушує звiрiв кочувати в безснiжнi райони або зна ходити iншi корми. І навпаки, деякi тварини зимують пiд снiгом, який захищає їх вiд морозiв та хижакiв. Таким чином, снiжний покрив впливас i на кiлькiсть тваринного свiту. Проблемні питання Яке значення льоду в житті людини? Метод «Мозкова атака» 1 група – Де його використовують? 2 група – Чи завжди лід буває корисним? 3 група – Чи буває кольоровий лід? 1 група Використовують · На м’ясопереробних комбінатах · В хлібопекарській промисловості для охолодження тіста · В будівництві для охолодження бетону 2 група Кольоровий лід · В кулінарії · Для створення льодових скульптур 3 група Небезпечний лід (бурульки, ожеледиця, ополонки, не їсти лід, на катку)
6 СНІЖИНКА VI. Пiдсумок уроку
1. Експрес-опитування. Чого навчились на уроці? Що нового ви дiзналися ? – Якi дослiди проводили? – Як сніг захищає рослини від холоду? – Чи справдились ваші очікування? 2. Гра «Знайдiть правильнi властивості». . Учитель називає властивостi снiгу, льоду, сніжинок. А учнi знаходять серед перелiчених правильнi (поплескаючи в долонi). Лiд – бiлий, важкий, прозорий, пухнастий, безбарвний; Снiг – бiлий, важкий, пухнастий, теплий, м’який, крихкий; Снiжинки – бiлосніжнi, тендiтнi, холоднi, тануть, падають iз хмар. Ми виконали завдання на останній сніжинці і нам відкрилося слово Д Р У Ж Б А це те, що допомогло врятувати Кая. · Які прислів’я про дружбу ви знаєте?
 
(Можна скористатись вашим помічником «Словник+довідник (Дружба найдорожчий скарб. Дружба міцніша від кам’яних стін. Друзі пізнаються в біді) · Я хочу вам сказати, що друзі пізнаються і в радості, бо тільки справжній друг може щиро порадіти, коли у вас успіх. Я вам, діти, бажаю, щоб у вас були справжні друзі, які в біді допоможуть, а в радості порадіють. Подумати над запитаннями для кмiтливих. – Чому горобцi перед негодою настовбурчують пiр’я? – Чому звiрi взимку мають густiшу й пухнастiшу шерсть, нiж улiтку? Домашнє завдання Ми сьогодні допомагали казковим героям Каю і Герді. Пропоную скласти казку про сніг або лід
 
ДОДАТОК Інструкційна карта проведення дослідів
 ДОСЛІД 1. Розгляньте снiг i лiд. Якого вони кольору? Потримайте в руцi снiг, потiм лiд. Якi вони на дотик? Що сталося з снiгом i льодом? Чому? Що швидше розтануло? Чому? Яку вдмiннiсть ви помiтили? Подумайте, на якiй частинi Земної кулi найбiльше снiгу та криги? Який висновок можна зробити?
 ДОСЛІД 2. На кольоровий папiр покладiть грудку снiгу та пластинку з льоду. Що ви помiтили? Чому крiзь лiд добре видно колiр паперу? Який висновок можна зробити? ДОСЛІД 3 Порiвняйте лiд iз водою. Що мiж ними спiльного? За якими ознаками вони рiзняться мiж собою? Киньте кубик з льоду в склянку з водою. Чи тоне лiд у водi? Який висновок можна зробити?
 ДОСЛІД 4. Посипте на кубик з льоду сiль. Що вiдбувається? Коли тане лiд? Який висновок можна зробити? Читання тексту «Інформаційна пилка»
1.Там, де снiгу мало, а морози великi, вiн не може захиститм землю вiд промерзання. Снiговий килим рятує рослини вiд вимерзання та забезпечує їх вологою. Недарма в народi кажуть, що багато снiгу – багато хлiба. __________________________________________________________
2.Але коли снiг лежить дуже довго, скорочується жигтя рослин: вони не встигають розквiтнути, як на дворi настане весна. __________________________________________________________
3.Водний режим рiчок, озер та грунтових вод залежить вiд запасiв води, якi накопичилися взимку в снiговому покровi. На бiльшiй частинi Росii та України снiговi води основне джерело живлення рiчок. _________________________________________________________
4.Снiговий покрив перешкоджає здобичi наземних кормiв та пересуванню тварин. Це змушує звiрiв кочувати в безснiжнi райони або знаходити iншi корми. ____________________________________________________________
5.І навпаки, деякi тварини зимують пiд снiгом, який захищає їх вiд морозiв та хижакiв. Таким чином, снiжний покрив впливас i на кiлькiсть тваринного свiту.
____________________________________________________________________
Категорія: Віртуальна бібліотека | Додав: Elena
Переглядів: 1941 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz