Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 15:56

МСНВК для дітей зі зниженим зором

Меню сайту
Категорії розділу
Порадник "Все в твоїх руках" [24]
Методична скарбниця [40]
Батьківські збори [20]
Наше опитування
Чи вважаєте Ви роботу нашого закладу сучасною?
Всього відповідей: 84
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація

Головна » 2013 » Квітень » 11 » Ігри та вправи для розвитку окорухового апарату
16:52
Ігри та вправи для розвитку окорухового апарату
Ігри та вправи для розвитку окорухового апарату у дітей  з косоокістю та амбліопією

Вправа 1

Мета. Розвиток рухливості очей. Обладнання: предмети червоного, жовтого, зеленого, жовтогарячого кольорів. М′ячик на тоненькому мотузку (волосині), який прикріплений до довгої палки. Ця вправа ефективна для дітей і зі збіжною, і з розбіжною косоокістю.

Методичні вказівки. На відстані 50 см від очей дитини розхитують яку-небудь іграшку чи м′ячик на мотузочку справа наліво та зліва направо, особливо в бік, протилежний оку, яке косить. Дитина слідкує очима, а голова залишається нерухомою. Вправу виконувати по 2 - 3 хв. 2 - 3 рази на день. Розрахована на дітей 3 - 7 років.



Вправа 2

Мета. Розвиток конвергентних рухів очей і відновлення нормального обсягу конвергенції. Об′єкти, які використовують у цій вправі, ті самі, що й у вправі № 1. Ефективна при розбіжній косоокості.

Методичні вказівки. На висоті підборіддя дитини предмет наближають до її носа . Вправу виконувати 3 - 5 хв. по 2 - 3 рази на день.

Вправа 3

Мета (вправа №2). Вправу потрібно повторювати двічі на день по 3 - 5 хв. Ефективна при розбіжній косоокості для дітей 4 - 7 років.

Методичні вказівки. Дитина тримає палець витягнутої руки на висоті підборіддя (або затиснуту в руці іграшку, кольоровий прапорець) і наближає його по середній лінії до носа. Необхідно слідкувати, щоб обидва ока фіксували предмет чи палець, який наближається. Якщо фіксація порушується, тоді очне яблуко відхиляється в бік і вправу треба починати спочатку.

Вправа 4 (Модифікована В. П. Філатовим).

Мета. Підсилення конвергенції. Ефективна при розбіжній косоокості. Вправу виконувати 3 - 5 хв. по 2 - 4 рази на день. Розрахована на дітей 4 - 7 років.

Методичні вказівки. Дитина фіксує кінчик свого пальця, який наближається до її очей по середній лінії, і одночасно обмацує його пальцями другої руки.

Вправа 5

Проведення ігор, на зразок: "Сорока-ворона кашу варила". Перелік пальців на одній руці. Рахунок веде або дорослий, торкаючись по черзі пальців дитини, або сама дитина.

Вправа 6

Мета. Підсилення конвергенції. Ефективна при розбіжній косоокості.

Методичні вказівки. Катання м′ячика, машинки до дитини. Дитина фіксує поглядом предмет і ловить його. Виконувати 2 - 3 рази на день по 2 - 3 хв, для дітей 3 - 4 років.

Обладнання: м′яч, іграшки.

Вправа 7

Мета. Розвиток плавного руху очних яблук, активізація фіксування погляду, розвиток дивергенції - для дітей зі збіжною косоокістю, підсилення конвергенції - для дітей із розбіжною косоокістю.

Методичні вказівки. На зеленій дошці чи фланелеграфі за допомогою магнітів закріплюють у рядок різні знайомі дітям предметні картинки дітям пропонують послідовно називати картинки спочатку в горизонтальних рядках, потім у вертикальних (зліва - направо, потім навпаки, зверху - вниз, і знову навпаки). Якщо в дитини розбіжна косоокість, то роботу потрібно проводити з нижнім рядком картинок, а якщо збіжна, - то з верхнім рядком і при цьому використовувати підставку під кутом 45 градусів. Розрахована на дітей 5 - 7 років.

Вправа 8

Мета. Формування прослідковуючих функцій очей. Ефективна для всіх видів косоокості.

Методичні вказівки. Робота з апаратом "книга". Дитина "читає", спрямовуючи погляд за лампочками, які загоряються зліва направо. Можна, також спрямувати погляд слідом за книжкою, яку гортає вчитель зліва направо. Розрахована на дітей 4 - 7 років. Тривалість 3 - 5 хв. по 2-3 рази на день.

Обладнання: модель "книжки" з умонтованими лампочками.

Вправа 9

Мета. Розвиток руху очних яблук, підсилення конвергенції, активізація фіксування погляду, закріплення навичок кольоророзрізнення. Ефективна при розбіжній косоокості.

Методичні вказівки. Робота з моделлю "будинок". Дитина слідкує, в якому віконечку загорілося світло, називає колір. Дитина, яка не засвоїла кольорів, може показувати пальцем віконечко, де загорілося світло. Для активізації фіксування погляду у віконечко вставляються предметні картинки. Дитина повинна впізнавати, що вона бачить у віконечку.

Обладнання: модель будиночка.
Категорія: Порадник "Все в твоїх руках" | Переглядів: 1146 | Додав: Elena | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Олена Слободянюк © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz